Gmina Karlino wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, szczególnie w trudnym czasie pandemii podjęła wyjątkowe działania, żeby ułatwić osobom starszym rejestrację na szczepienia.
Każdy senior 60+ otrzymał w styczniu pakiet informacyjny, gdzie znalazły się informacje na temat szczepień , ankiety oraz ulotki informacyjne dot. procesu i wymaganych działań. Pakiet zawierał również maseczkę ochronną. Dodatkowo w momencie uruchomienia zapisów na szczepienia , szczególnie że dotyczą one najpierw grup 80 + i obecnie 70 + w urzędzie uruchomiono specjalny punkt, który zajmuje się umówieniem seniorów na szczepienia. Szczepienia odbywają się we współpracującym z gminą punkcie w Białogardzie, a seniorzy wymagający wsparcia mają możliwość skorzystania ze specjalnego transportu. W punkcie szczepień jest zarezerwowana pula szczepionek dedykowana mieszkańcom gminy Karlino, zgodnie z możliwościami ogólnopolskiego systemu dostaw.
Seniorzy są sukcesywnie umawiani na szczepienia. Szczepienia rozpoczęły się 27.01. Dzięki takiemu wsparciu 67 osób zostało już zaszczepionych, a kolejne czekają na rejestrację na konkretny termin. Liczby te wynikają niestety z małej dostępności szczepionek, po kilkanaście sztuk tygodniowo. Dopiero w ubiegłym tygodniu mieliśmy do dyspozycji 41 miejsc na szczepienia, ale niestety czekamy na informacje o dalszej dostępności.
Wiemy, że procesy rejestracyjne mogą stanowić barierę dla niektórych osób starszych dlatego podjęliśmy inicjatywę i kontaktujemy się z seniorami bezpośrednio, żeby pomóc im w sprawnym przejściu całego procesu. Wszystko jest załatwiane przez pracowników urzędu i seniorzy dostają konkretny termin i godzinę szczepienia, a Ci którzy tego wymagają również transport i opiekuna, który im pomaga– mówi burmistrz Karlina Waldemar Miśko – wiem, że to nie odbywa się tak w każdej gminie, ale w Karlinie staramy się dostrzegać potrzeby mieszkańców, szczególnie tych wymagających wsparcia. Dlatego też jak tylko zwiększy się dostępność szczepionek na rynku uruchomiony zostanie punkt szczepień w Karlińskim Ośrodku Kultury.