Zaproszenie do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy za 2018 rok
12 / 06 / 2019 | Urszula | wyświetleń: 248

INFORMACJA PRZEWODNICZĄCEJ RADY MIEJSKIEJ W KARLINIE

DOT. PRZEDSTAWIENIA PRZEZ BURMISTRZA KARLINA 

RAPORTU O STANIE GMINY KARLINO ZA  2018 ROK

I ZGŁASZANIA SIĘ MIESZKAŃCÓW DO UDZIAŁU W DEBACIE

 

  1. Przedstawienie Raportu oraz debata nad Raportem o stanie Gminy Karlino za 2018 rok odbędzie się na sesji Rady Miejskiej w Karlinie w dniu 28 czerwca 2019 roku. Sesja odbędzie się w auli Karlińskiego Ośrodka Kultury przy ul. Parkowej 1 w Karlinie. Rozpoczęcie sesji o godzinie 1300. Debata nad Raportem o stanie gminy za 2018 rok znajduje się w punkcie 5. porządku obrad. 
  2. W debacie nad Raportem, oprócz radnych, będą mogli wziąć udział mieszkańcy gminy Karlina - maksymalnie 15 osób.
  3. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącej Rady Miejskiej w Karlinie pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej podpisami 20 osób.
  4. Zgłoszenia przyjmowane będą od 17 czerwca 2019 roku w Biurze Rady Miejskiej Urzędu Miejskiego w Karlinie ul. Plac Jana Pawła II 6, parter, pokój nr 1 lub 2 w godzinach pracy Urzędu. 
  5. Zgłoszenia należy złożyć najpóźniej w dniu 27 czerwca 2019 roku, tj. w dniu poprzedzającym sesję, podczas której ma być przedstawiony Raport.
  6. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 osób, decyduje kolejność złożenia pisemnego zgłoszenia.
  7. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu w debacie nad Raportem o stanie Gminy Karlino wg kolejności otrzymania przez Przewodniczącą Rady Miejskiej zgłoszenia.
  8. Uczestnicy debaty mają prawo do jednokrotnego wystąpienia, przy czym przedmiotowe wystąpienie winno dotyczyć wyłącznie kwestii przedstawionych w Raporcie.
  9. Istnieje możliwość ograniczenia czasowego wystąpienia mieszkańca w debacie w przypadku, jeżeli mówca odbiega od przedmiotu debaty lub znacznie przewleka swoje wystąpienie. Decyzje w tej sprawie podejmuje Przewodnicząca, która odbiera głos po dwukrotnym, bezskutecznym zwróceniu uwagi, nakazując odnotowanie tego faktu w protokole z sesji.

 

Podstawa prawna:

I. Art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym   (Dz.U. z 2019 r. poz. 506)                             

  1. Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
  2. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
  3. Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
  4. Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
  5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
  6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
  7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:

          1) w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób,

           2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.

8.   Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

 

Wyślij link mailem
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
WYPOWIEDZ
SIĘ